Я, класний керівник
«Золоті» правила класного керівника:
v Учитель повинен викликати любов та повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну дитину та спілкується з нею, у стосунках з нею чесний і відвертий.
v Учитель має бути веселим і жартівливим.
vУчитель має раціонально використовувати свій час.
v Учитель має бути доброзичливим.
v Учитель має постійно вдосконалюватись, розширювати свій
кругозір.
кругозір.
v Гасло вчителя: «Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням».
v Учитель повинен реалізувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати.
v Учитель має створити колектив, в якому панує доброзичливість стосунків.
v Учитель має любити, захищати дитину, поважати її почуття.
Пріорітетні напрями вихованняГромадянське: виховувати школярів ї у дусі пізнання, збереження і розвит-| ку національних традицій і плекати інтелектуально розвинену, духовно і багату, цілісну особистість; формувати в учнів незалежно від національності національну свідомість, історичну пам'ять, національний характер, світогляд, гуманістичні ідеї.
Правове: прищеплювати учням повагу до прав і свобод людини і забезпечити знання та виконання законів України учнями.
Фізичне: пропагувати здоровий спосіб життя; проводити оздоровчо-профспілкову роботу серед підлітків; формувати усвідомлення учнями ролі фізичної досконалості у гармонійному розвиткові особистості; виховувати потребу в регулярних заняттях спортом; дотримання режиму дня.
Художньо-естетичне: розвивати художньо-естетичну освіченість та вихованість дітей; формувати естетичну культуру засобами народних традицій; сприяти забезпеченню української мовиякдержавноїв усіх напрямках роботи, розвивати уявлення про зовнішню та внутрішню красу людини.
Трудове: виробляти свідоме ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства; виховувати здорову особистість, цивілізованого господаря.
Екологічне: формувати екологічну культуру і усвідомлення себе частиною природи; виховувати почуття відповідальності за природу як національне багатство; залучення учнів до екологічної та природоохоронної діяльності.
Родинно-сімейне: формувати культуру сучасної сім'ї та потребу допомагати батькам; розвивати інтерес до традицій родини; формувати моральні якості з позицій добра і справедливості.
Духовно-моральне: прищеплювати і розвивати моральні почуття, міцні переконання, потребу поводитися відповідно до норм суспільства; виховувати патріотизм, колективізм, непримиримість до аморальних вчинків людей, до порушників норм і правил культурної поведінки.
Превентивне: забезпечити теоретичну та практичну реалізацію заходів, спрямованих на попередження і подолання відхилень у поведінці школярів; запобігання розвитку різних форм асоціальної, аморальної поведінки, прищеплювати потребу поводити себе відповідно до моральних норм у суспільстві.
Статеве: передбачає захист дітей ja підлітків; надання їм допомоги в соціальному самовизначенні, в активному входженні в суспільне життя; формування духовних цінностей та навичок культури здоров'я.
Формування здорового способу життя: забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їхнього здоров'я; формування гармонії тіла та душі; виховання потреби у фізичних заняттях, прагнення до оволодіння санітарно-гігієнічними знаннями та
навичками.
Впровадження програми Рівний —рівному: проводити просвітницьку діяльність серед учнів щодо здорового способу життя, ініціювати роботу ін-структорів-підлітків щодо здорового способу життя у середовищі ровесників; розробляти навчання та впроваджувати в життя сучасні інформаційно-освітні матеріали.
Розвиток учнівського самоврядування: організація змістовного дозвілля школярів, вироблення дбайливого ставлення до шкільного майна; підвищення навчальних досягнень учнів; розвиток комунікативних навичок учнів.
Формування наукового світогляду: формувати погляди та переконання учнів, почуття власної гідності, єдність внутрішньої та зовнішньої вихованості учнів, мотиви і рівень громадської активності.
План роботи класного керівника — це науково обґрунтоване проектування становлення та розвитку класного колективу і кожної особистості.